Auto

FOTO: Echilibru și confort. Stiridesport.ro a testat noul Golf pe "drumurile patriei"

  • Publicat în 12 Februarie, 2013 la 13:20
  • de
FOTO: Stiridesport.ro a testat noul Golf
Foto: Volkswagen

Încă de la anunțul lansării sale pe piață, VW Golf VII a stârnit valuri, atât clienții fideli ai mărcii cât și competitorii acesteia așteptând cu maxim interes să vadă cu ce noutăți va veni și care va fi impactul acestora pe piața auto.

Golf VII, o nouă identitate

Imediat după lansarea sa pe piață, am testat Noul Golf, pentru a vedea ce poate și dacă se ridică într-adevăr la standardele ridicate în cele aproape 4 decenii de către Volkswagen. Ne-au impresionat designul, confortul, dar şi tehnologia care oferă mai multă siguranţă pasagerilor.  

Noul aspect al mașinii este mai aerodinamic și fluid, cu linii drepte și clare, care denotă dinamism, putere și o ținută impecabilă, tipic nemțească. Este îmbucurătoare acestă nouă abordare, clienții mărcii având la dispoziție un model cu adevărat aparte, nu doar o variantă restilizată a generației precedente.

Confort și ergonomie, într-un  interior spațios

S-a acordat o atenție deosebită asupra interiorului, nota principală fiind ergonomia și rafinamentul, șoferul și pasagerii fiind răsfățați printr-un grad foarte ridicat de conform și spațiu foarte generos. Călătoria la bordul noului Golf este una foarte relaxantă, senzația din interiorul mașinii fiind cea de model premium.

Chiar și pentru modelele de bază, Noul Golf vine dotat cu display touch-screen amplasat pe consola centrală, prin care pot fi accesate foarte facil diferitele meniuri, disponibile în funcție de varianta de echipare. De asemena, sistemul de climatizare dual-zone își face foarte bine treaba, punând la dispoziție o mulțime de opțiuni.

Ținută de drum impecabilă, pe orice suprafață de rulare

Varianta avută pentru drive-test, dotată cu un motor de 2.0 litri, 150 CP și o cutie manuală în șase rapoarte, este, din punctul de vedere al ținutei de drum, o adevărată plăcere la condus. Motorul nu trădează a fi un diesel, din interiorul mașinii, acesta fiind foarte silențios, deşi foarte puternic. Indiferent de tipul de drum pe care se rulează, autostradă, drum național sau "de țară", Noul Golf se prezintă remarcabil de agil, făcând față fără probleme oricăror denivelări de pe suprafața de rulare. Suspensia preia foarte bine șocurile, iar în virajele abordate la o viteză ridicată mașina rămâne la fel de stabilă și ușor de manevrat.

Devine sportiv la o atingere 

Pentru cei ce doresc o experiență completă, Golf-ul posedă suficiente resurse de energie pentru a fi condus sportiv și pentru a oferi o doză de adrenalină consistentă. Prin simpla selectare a modului Sport (alături de care mai sunt disponibile modurile Eco, Confort și Normal), direcția, climatizarea și suspensia sunt electronic ajustate, astfel încât mașina devine mult mai vivace și cu performanțe pe șosea mult sporite. Un punct negativ, la acest mod de condus, este zgomotul sporit din habitaclu, la viteze de peste 130 km/h, când se aude un vâjâit mai pronunțat, dar care poate fi foarte ușor acoperit de către sistemul audio de bună calitate.

Tehnologie pentru economie și siguranță

În acest model, inginerii Volkswagen au integrat cele mai noi tehnologii de reducere a consumului de carburant care, alături de reducerea greutății cu 100 de kilograme, sporește considerabil autonomia mașinii. Toate elementele tehnologiei BlueMotion (sistemul start/stop, sistemul de recuperare a energiei pierdute la franare si recomandarea pentru schimbarea treptei de viteză), la care se adaugă tehnologia de management active al cilindrilor, fac din Noul Golf mult mai prietenos cu mediu înconjurător și mai ecologic.

În timpul drive-testului pe care l-am întreprins, consumul mediu pe care mașina l-a înregistrat a fost de 6,3 litri, stilul de condus fiind unul sportiv, și chiar agresiv uneori, zona parcursă variind între autostradă, oraș și drum rural.

Detector de oboseală

Alături de electronica destinată eficientizării consumului, mașina poate fi echipată și cu diverse opțiuni care contribuie atât la un drum mai confortabil cât și la sporirea siguranței în trafic. ABS-ul, ESP-ul și Cruise Control-ul au devenit deja elemente standard, la acestea adăugându-se, în această a șaptea generație, un program  de detecție a oboselii, un sistem de menținere a benzii de rulare și un detector al indicatoarelor rutiere.

Așteptări înalte, satisfăcute pe măsură

Ca o impresie generală, Noul Golf, care ne-a fost pus la dispoziție de Autoworld, se ridică la înălțimea așteptărilor pe care le-a generat, fiind o mașină o imagine puternic schimbată, foarte atrăgătoare și care se adaptează perfect la o mulțime de cerințe și exigențe.

Deși concurența este una importantă, Audi A3 și Ford Focus fiind principalii rivali, Volkswagen a reușit să-și poziționeze mașina foarte bine pe piață, asigurându-și un segment considerabil al acesteia. Fanii mărcii și ai modelului vor fi fără discuție încântați, clienții indeciși vor avea parte de o revelație iar criticii vor rămâne cu siguranță plăcut surprinși de acest nou produs.

Prețul de vânzare a noului model începe de la 13390 euro+TVA, cele mai ieftine fiind motorizările pe benzină, această sumă putând trece de 25.000, cu toate opțiunile incluse.

Model test-drive: NOUL GOLF HIGHLINE

Motorizare: 2.0 TDI BlueMotion, 150 CP/ 110kW

Transmisie: Manuală, 6 rapoarte

Consum: 4.1 l 100/km

Emisii CO2: 106 g/Km

Nr. Locuri: 5

Nr. Uși: 4

Preț de bază: 18.088 euro+TVA

Preț total (cu opțiuni): 20.498 euro+TVA

Mai jos, o GALERIE FOTO de la test drive

Comentarii

Scrie un comentariu

(nu va fi publicat)
* camp obligatoriu 9 + 4 =
ANTI-SPAM
Adaugă comentariu
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Fanii lui "U" Cluj pot deveni 'socios'!
"U" Cluj va demara, în următoarele săptămâni, o campanie pentru un proiect tip socios. Suporterii vor putea deveni membri susţinători ai Asociaţiei "Alb-Negru", printr-o cotizaţie anuală. Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Dragoste pentru culori, indiferent de ligă!
Petrolul a strâns 6.500 de fani pe „Ilie Oană”, la partida cu Tufeni Băicoi! Mesaj pentru "U" Cluj și alte echipe de tradiție Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
"Nu am plecat niciodată!"
"U" Cluj a convins unul dintre preferaţii tribunelor să se alăture echipei şi în Liga a IV-a. Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Construcţia-gigant inaugurată la Cluj a dat startul Campionatului European!
Acesta va fi găzduit anul viitor în Polivalenta clujeană! Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Comando la Cluj!
Şedinţele de antrenament ale lui Ema Dolha fac deliciul publicului din parcul "Haţieganu" Sport Viral
Grădiniță St. Pauli
Grădiniță St. Pauli
FedCup. Romania vs. Germania, Ziua I
Fotografii: Daniel RUS / Stiridesport.ro
FedCup. Romania vs. Germania, Ziua I
CFR Cluj - ACS Poli Timişoara 1-0, 19 iulie 2015
Victorie pentru CFR Cluj, în primul meci de acasă al feroviarilor în sezonul ...
CFR Cluj - ACS Poli Timişoara 1-0, 19 iulie 2015
Transilvania Rally 2015 - PS 1 Floreşti
Transilvania Rally 2015, a cincea etapă din cadrul Campionatului Naţional de Raliuri, a debutat ...
Transilvania Rally 2015 - PS 1 Floreşti
Finala Cupei României - "U" vs. Steaua 0-3, 31 mai 2015
Steaua lui Gâlcă câştigă Cupa României după o victorie facilă împotriva...
Finala Cupei României - "U" vs. Steaua 0-3, 31 mai 2015
Reunire CFR Cluj, 15 iunie 2015
Lotul echipei CFR Cluj s-a reunit luni la Baza Sportivă "Transilvania", unde au ...
Reunire CFR Cluj, 15 iunie 2015
România - Serbia 24-28, 13 iunie 2015
România s-a calificat la Campionatul Mondial de Handbal, însă a suferit până la ...
România - Serbia 24-28, 13 iunie 2015
U Cluj - Ceahlăul Piatra Neamţ 2-0, 27 mai 2015
Succes amar pentru Universitatea Cluj! Retrogradaţi încă din etapa trecută, "studenţii" ...
U Cluj - Ceahlăul Piatra Neamţ 2-0, 27 mai 2015
CFR Cluj - Rapid Bucureşti 2-1, 23 mai 2015
Rapidul este a doua formaţie care a părăsit, sâmbătă, Liga 1, după Universitatea Cluj! ...
CFR Cluj - Rapid Bucureşti 2-1, 23 mai 2015
Asesoft - BC Mureş, finala 2015
CSU Asesoft a facut un pas important spre un nou titlu de campioana in Liga Nationala, ...
Asesoft - BC Mureş, finala 2015