Auto

Foto Volkswagen Amarok: de pe dunele Raliului Dakar pe șoselele din România

  • Publicat în 16 Iulie, 2013 la 00:45
  • de
Amarok: un pick-up aparte
FOTO: Daniel Rus

Ce poate fi mai plăcut și apreciat decât un automobil heavy-duty pus la lucru? Un pick-up cu un confort de berlină, cu un spațiu util foarte generos și un consum care ar putea face invidioase multe mașini de stradă.

Probabil acest lucru a fost în mintea inginerilor Volkswagen când au gândit, proiectat, fabricat și lansat pe piață Amarok-ul, primul pick-up truck oferit de producătorul german de automobile.

Numele Amarok își are etimologia pe de o parte în limba inuiților, unde înseamnă lup , iar pe de altă parte în limba latină ama roc = iubește pietrele.  Însă la calitățile pe care le arată, această mașină poate fi asemuită mai mult unei feline decât unui lup, datorită calităților sale excelente în oraș, unde este foarte agilă, sprintenă și deosebit de ușor de manevrat. Dar a doua comparație, cu cea de iubitor de pietre, descrie perfect acest vehicul de transport. Foarte robust pe teren accidentat, cu capacități off-road excepționale, care l-au făcut de altfel mașina de asistență a celebrei competiții Dakar.

Volkswagen Amarok lăudat de "Mister Dakar"

De altfel, însuși Stephane "Mister Dakar" Peterhansel, prezent la competiția Romanian Baja 2013, recunoștea potențialul oferit de Amarok.

"Mașina este excelentă. Din 2010, de când a fost introdusă drept mașină de asistență din Dakar am condus-o în fiecare an, uneori chiar și de antrenament. Este neașteptat de confortabilă, dar se descurcă perfect pe terenurile dificile și cu multe capcane din America de Sud", a spus pilotul francez, de 9 ori câștigător al Dakar-ului, pentru Stiridesport.ro

Dar ce oferă cu adevărat Amarok-ul. În primul un confort greu de întâlnit la competiție, printre care se numără Ford Ranger, Nissan Navara și Mitsubishi L200. Când te urci la volan prima impresie este că te afli într-un Passat cu gabarit.

De fapt aceasta este și cheia pick-up-ului de la Volkswagen. Producătorii au împrumutat de la celalte modele toate elementele de confort și design, le-au "ranforsat" pentru a rezista condițiilor dure de exploatare și au furnizat clienților o mașină neașteptată. Asta având în vedere că germanii nu aveau o experiență anterioară în acest segment.

Iar lejeritatea cu care poți conduce și manevra Amarok-ul te face ușor să uiți de dimensiunile sale foarte generoase, care unora le-ar putea da bătăi de cap în deplasările urbane, pe străzi mai înguste și aglomerate. Însă după jumătate de oră la volan, tot disconfortul dispare și apare plăcerea de a conduce.

Un pick-up versatil

Unul dintre cele mai mari avantaje pe care îl oferă Amarok-ul este versatilitatea sa. Această calitate, absolut necesară unui heavy-duty, îl face atovehiculul ideal pentru transport în cadrul unui șantier de construcții sau pentru o fermă, fiind totodată recomandabil pentru cei ce locuiesc în zone împădurite și au nevoie de un mijloc de tranport puternic și robust.

Conform fișei producătorului, acest pick-up poate deveni și un vehicul capabil să dezăpezească drumuri, poate fi transformat într-o ambulanță sau mașină de pompieri, ori poate fi folosit pe post de autovehicul pentru drumuri. Una peste alta, poate satisface multe nevoi, putându-se adapta în foarte multe condiții diferite de utilizare. Amarak-ul este capabil să urce pante de 45 de grade, având o încărcare de o tonă, și de 6.8 grade în cazul în care i se atașează o remorcă de peste 2.5 tone.

Designul mașinii este unul oarecum clasic, de pick-up, însă ceea ce frapează în primă instanță este asemănarea, la partea frontală, cu Dacia Duster. Acesta a fost și unul dintre reproșurile pe care i-au fost aduse mașinii. Însă poate fi un detaliu peste care se trece ușor cu vederea, mai ales că liniile generale sunt foarte clare, ușor agresive și cu o personalitate proprie.

Lungimea mașinii este de 5.25 de metri, însă beneficiile acesteia este spațiul consistent oferit de benă. Practic, în cei 2.52 metri pătrați utili se poate urca un europalet pe lateral. La transportul în condiții optime contribuie și suspensia cu arcuri lamelare și jandele de 17 inch. Un minus la această suspensie, care afectează într-o mică măsură și confortul, este tangajul care poate apărea la viteze deloc mari atunci când este parcurs un drum cu denivelări.

Motor mic dar cu performanțe remarcabile

Unde excelează Amarok-ul este la capitolul motorizare. Cei de la Volkswagen au montat un propulsor de 2 litri pe acest model, reușind să facă o mașină cu o putere considerabilă și un cuplu foarte mare. Zgomotul produs de motor este unul foarte redus, habitaclul fiind foarte bine antifonat, iar vibrațiile sunt aproape insesizabile. Aceasta în ciuda unor păreri negative referitoare la cilindreea mică a motorului, despre care se presupune că în anumite condiții foarte dificile ar face față cu greu.

Puterea este transmisă către roți printr-o cutie de viteză manuală (există și varianta unei cutii automate) care contribuie din plin atât la performanțele remarcabile ale Amarok-ului, în orice condiții de rulare, cât și la confortul șoferului. Există totuși o mică inadvertență în cutia de viteze, uneori cuplarea treptei a 3-a fiind mai dificilă, lăsând impresia că nu este îndeajuns de bine sincronizată.

Dacă mai adăugă și transmisa integrală 4Motion și reductorul spate blocabil, avem un heavy-duty cu capacități off-road foarte bune, căruia sunt foarte puține lucruri care i se pot reproșa vizavi de performanțele furnizate.

Consum de invidiat pentru un heavy-duty

Unul dintre capitolele cu care se laudă Amarok-ul este consumul. Dacă modelele concurente au un consum mediu de peste 10 litri la 100 de km, pick-ul celor de la Volkswagen coboară consistent sub această cifră. La un drum de 350 de kilometri, 75% extraurban și 25 urban, modelul avut în test a înregistrat un consum mediu de 8.4 l/100. Asta în contextul în care viteza de 100 km/h a fost rareori depășită, a fost utilizat sistemul cruise-control (foarte util), însă s-a sprintat vioi pe serpentine și în depășiri.

Motorul toarce foarte plăcut, sistemul turbo intră prompt în acține când se trece de 2000 de turații pe minut iar cuplul de 350 Nm este disponibil de la 3500 de turații.

Chiar dacă dimensiuni considerabile, Amarok-ul pus la dispoziție de Autoworld, este o mașină foarte plăcută. Se conduce foarte ușor, mulțumită servodirecției, este neașteptat de confortabilă, foarte încăpătoare, robustă și cu un motor performant, dar pus la "dietă". Pentru cei ce au nevoie de un pick-up, acest model poate fi alegerea ideală.

Model testat: Volkswagen Amarok Trendline

Motorizare:  2.0 Bi-Turbo, 163 CP/400 Nm

Transmisie: Manuală 6 trepete, 4X4 nepermanent

Diferențial: Spate blocabil

Consum înregistrat în test: 7.2/8.4/10.1 (înregistrat în test)

Număr uși: 4

Număr locuri: 5

Preț model testat: 35.849,64  Euro (TVA inclus)

Comentarii

Scrie un comentariu

(nu va fi publicat)
* camp obligatoriu 6 + 2 =
ANTI-SPAM
Adaugă comentariu
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Fanii lui "U" Cluj pot deveni 'socios'!
"U" Cluj va demara, în următoarele săptămâni, o campanie pentru un proiect tip socios. Suporterii vor putea deveni membri susţinători ai Asociaţiei "Alb-Negru", printr-o cotizaţie anuală. Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Dragoste pentru culori, indiferent de ligă!
Petrolul a strâns 6.500 de fani pe „Ilie Oană”, la partida cu Tufeni Băicoi! Mesaj pentru "U" Cluj și alte echipe de tradiție Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
"Nu am plecat niciodată!"
"U" Cluj a convins unul dintre preferaţii tribunelor să se alăture echipei şi în Liga a IV-a. Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Construcţia-gigant inaugurată la Cluj a dat startul Campionatului European!
Acesta va fi găzduit anul viitor în Polivalenta clujeană! Sport Viral
Citeşte mai multe pe Sport Viral
Comando la Cluj!
Şedinţele de antrenament ale lui Ema Dolha fac deliciul publicului din parcul "Haţieganu" Sport Viral
Grădiniță St. Pauli
Grădiniță St. Pauli
FedCup. Romania vs. Germania, Ziua I
Fotografii: Daniel RUS / Stiridesport.ro
FedCup. Romania vs. Germania, Ziua I
CFR Cluj - ACS Poli Timişoara 1-0, 19 iulie 2015
Victorie pentru CFR Cluj, în primul meci de acasă al feroviarilor în sezonul ...
CFR Cluj - ACS Poli Timişoara 1-0, 19 iulie 2015
Transilvania Rally 2015 - PS 1 Floreşti
Transilvania Rally 2015, a cincea etapă din cadrul Campionatului Naţional de Raliuri, a debutat ...
Transilvania Rally 2015 - PS 1 Floreşti
Finala Cupei României - "U" vs. Steaua 0-3, 31 mai 2015
Steaua lui Gâlcă câştigă Cupa României după o victorie facilă împotriva...
Finala Cupei României - "U" vs. Steaua 0-3, 31 mai 2015
Reunire CFR Cluj, 15 iunie 2015
Lotul echipei CFR Cluj s-a reunit luni la Baza Sportivă "Transilvania", unde au ...
Reunire CFR Cluj, 15 iunie 2015
România - Serbia 24-28, 13 iunie 2015
România s-a calificat la Campionatul Mondial de Handbal, însă a suferit până la ...
România - Serbia 24-28, 13 iunie 2015
U Cluj - Ceahlăul Piatra Neamţ 2-0, 27 mai 2015
Succes amar pentru Universitatea Cluj! Retrogradaţi încă din etapa trecută, "studenţii" ...
U Cluj - Ceahlăul Piatra Neamţ 2-0, 27 mai 2015
CFR Cluj - Rapid Bucureşti 2-1, 23 mai 2015
Rapidul este a doua formaţie care a părăsit, sâmbătă, Liga 1, după Universitatea Cluj! ...
CFR Cluj - Rapid Bucureşti 2-1, 23 mai 2015
Asesoft - BC Mureş, finala 2015
CSU Asesoft a facut un pas important spre un nou titlu de campioana in Liga Nationala, ...
Asesoft - BC Mureş, finala 2015